Selvhjulpenhed og skiftetøj

I hverdagen arbejder vi med at støtte børnene i at være selvhjulpne. Det betyder bl.a. at børnene skal øve sig i at tage deres overtøj af og på.
For at gøre det lettere for dem, anbefaler vi at det tøj de har på, ikke er for stramt eller for bøvlet at håndtere (Fx overalls, heldragter, stramme jeans og bodystock, hvis man øver at gå på toilet).

I garderoben skal der altid være skiftetøj, regntøj, gummistøvler og overtøj til årstiden. Vi anbefaler, at I hver dag tjekker begge garderober inden I går hjem. Ser hvad der mangler, vender ude tøjet om og rydder op i og omkring barnets rum.
Det er meget uoverskueligt for et mindre barn, hvis tøjet ligger i en stor bunke, og der måske er mere tøj end der er brug for, eller hvis det mangler tørre strømper.

Overblik  og forudsigelighed er med til at skabe tryghed og ro for barnet. Samtidig er det med til at barnet kan holde fokus.

mudderleg

Vandpytter og mudderhuller bruges ofte i børns lege - Det kræver skiftetøj