Forældresamtaler

Vuggestuen:
Forældre i vuggestuen tilbydes en samtale ved start i vuggestuen (ca. 9-14 mdr.) Pædagog og forældre udfylder forinden samtalen en dialog profil i Hjernen og Hjertet.
Når barnet er 2 år udarbejdes der en sprogtrappe af kontaktpædagogen, hvis resultatet af denne giver anledning til en samtale vil vi afholde det.
Når barnet er 2,7 år udarbejder pædagogen igen en dialog profil, som vi ligeledes vil mødes om, hvis resultatet giver anledning til det.

Sprogtrappen

Børnehaven:
Forældre i børnehaven tilbydes en samtale efter ca. 3-6 måneder og igen en samtale i efteråret inden skolestart.
- Ved begge samtaler er der på forhånd lavet en sprog vurdering sammen med barnet og forældre og pædagog har udfyldt en dialog profil i Hjernen og Hjertet.
Begge rapporter danner grundlaget for samtalen, som har det formål at vi i fællesskab sikre os barnets trivsel, læring og udvikling.

I både vuggestuen og børnehaven kan der selvfølgelig altid afholdes yderligere samtaler, hvis behovet opstår.

Sprogvudering

Peg på ham der tæller.
dialogprofil

Eksempel på en dialog profil