Fokus på trivsel, udvikling og læring

Vi ved at børn trives, lærer og udvikler sig igennem en god pædagogisk tilrettelagt hverdag. Hverdagen hos os tager udgangspunkt i et samspil mellem børnene og de voksne.
Vi har i Timring vuggestue og børnehave tilrettelagt en hverdag, hvor børnene veksler imellem forskellige læringsmiljøer, som består af pædagogiske planlagte aktiviteter, børns lege og hverdagsrutiner.

Aktiviteter:

Mens børnene går i dagtilbud tilegner de sig kompetencer, som er nødvendige for et godt børneliv, men som også er vigtige for at børnene klarer sig godt i deres videre liv. Læringen i vores vuggestue og børnehave foregår, så den passer til barnets alder og deres kunnen. Hos os sker læringen igennem leg, og de tænkes ind i de aktiviteter, som igangsættes.

Der er stor koncentration mens der klippes

Stor koncentration mens der klippes

Leg:
I Timring vuggestue og børnehave vægter vi børns lege meget højt. Vi ved at børn bearbejder verdens mange indtryk igennem leg: de undersøger, de udvikler fantasi, kreativitet, de opbygger og afprøver venskaber og relationer gennem leg. Vi har derfor fokus på, at der i de fysiske rammer er mange lege- læringsmiljøer, som fremmer det enkeltes barns trivsel, udvikling og læring.

vi flyver med drager              glade børn                        tegne                   der males

Hverdagsrutiner:
Vi ved, at hverdagsrutiner er med til at gøre hverdagen genkendelig, overskuelig og tryghedsskabende for børnene, hvilket giver børnene ro til at danne erfaringer. Vi ved også, at når børnegruppen inddrages i hverdagsrutinerne, så oplever de succes, de øver sig i at blive selvhjulpen, får livsmod og udvikler sociale kompetencer.
Derfor vægter vi de daglige situationer højt, da vi ved at børn trives, lærer og udvikler sig i hverdagsrutinerne.

Der bages fødselsdagskage

Der bages fødselsdagskage med en god ven