Fødselsdag

flag

Barnets fødselsdag er en stor dag, som vi i vuggestuen og børnehaven skaber en hyggelig og festlig stund omkring. Fødselsdagsbarnet bager en kage sammen med en ven fra basisgruppen. I forbindelse med enten formiddagsmad eller frokostmadpakken holder gruppen fødselsdag. Fødselsdagsbarnet sidder på en særlig fødselsdagsstol, vi har i fællesskab pyntet med flag på bordet og udenfor er flaget hejst. Vi synger naturligvis også fødselsdagssang. Forældre er velkommen til at være med, det planlægges blot med personalet.

fødselsdag         fødsesldagskage            fødselsdag

Med 5 års arme og 5 års ben                Der bages fødselsdagskage                   Fødselsdagskagen pyntes

Hvis man som forældre ønsker at invitere til en privat fødselsdag, må der gerne deles invitationer ud i børnehaven, når alle børn i samme årgang inviteres eller hvis enten alle drenge eller piger inviteres. Ellers henviser vi til at dele invitationerne ud privat, og at fødselsdagen holdes udenfor åbningstid - Det er nemlig ikke rart at føle sig sorteret fra.