Vi har tilrettelagt en hverdag, hvor børnene hele dagen veksler mellem forskellige læringsmiljøer, som består af pædagogiske planlagte aktiviteter, spontane aktiviteter, børns lege og hverdagsrutiner. De pædagogiske aktiviteter kan foregår i det store fællesskab, i spisegrupperne, i aldersopdelte grupper mm.
Vi organiserer os så ofte som muligt i små grupper, så der bliver mulighed og rum for stjernestunder i samspillet med børnene, og børnene imellem. Her er der plads til fordybelse og et særligt nærvær, som er vanskeligere at opnå i det store fællesskab. Her er vi sammen om noget - enten spontant eller planlagt ud fra både de voksnes eller børnenes ideer – og det er nemmere at få de gode lange dialoger.
De pædagogiske planlagte aktiviteter:
- er de aktiviteter som det pædagogiske personale planlægger og organiserer for og med børnene
- kan være alt fra fælleslege, kreative projekter, ture ud af huset mm
- foregår i skiftende opdeling i små og store grupper.
Der males fastelavnstønder
I de små grupper er børnene ofte aldersopdelt, da det giver mulighed for at planlægge de pædagogiske aktiviteter mere målrettet. Det er også i de små grupper der opstår en tættere interaktion, samtidig med de små grupper fremmer børns læring og deres indbyrdes relation.
I de større grupper har børnene mulighed for at danne erfaringer i at indgå i samspil med flere børn, hvor de kan spejle sig i forskellige aldersgrupper
Vi samler blade på legepladsen